در باره خرما این میوه پر انرژی و مفید بیشتر بدانید

آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 76

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 139
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1906
بازدید ماه : 17877
بازدید سال : 78887
بازدید کلی : 403585
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : سه شنبه 2 تير 1394
نظرات

رییس انجمن صنایع غذایی ایران تاکید کرد که باید یکی دو عدد از خرماها را به‌طور تصادفی بو کنید و از نزدیک ببینید تا اطمینان پیدا کنید که حشره‌زده نیستند یا بوی ترشی و ماندگی نمی‌دهند. عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: «برخی از افراد، عادت به خرید و مصرف انواع خرما و رطب باز و فله‌ای دارند. خرید این محصولات هم بدون مشکل است. فقط بازهم حواستان را جمع کنید که خرماها و رطب‌های فله‌ای، بوی ترشیدگی ندهند یا حشره نداشته باشند».

 

وی درباره نحوه مصرف خرما هم چنین گفت:‌ «انواع خرما و رطب، چه بسته‌بندی و چه باز، قبل از رسیدن به دست مصرف‌کننده، شسته نمی‌شوند. به‌همین خاطر هم شستن آن‌ها پیش از مصرف ضروری است اما لزومی به پوست گرفتن خرماها وجود ندارد».

 

عزیزی درنهایت یادآور شد که خرماها باید به اندازه هر وعده مصرفی ما شسته شوند و اگر ما حجم بالایی از خرما را به یکباره بشوییم و نگهداری کنیم، باعث کپک زدن یا ترش شدن محصول خواهیم شد.

 



 

شیره خرما قوی‌تر از عسل!

 

تحقیقات جدید پژوهشگران نشان داده است که شیره خرما با مزه‌ای بهتر دارای ترکیبات شیمیایی خاص ضدباکتری در برابر بیماری‌هاست.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در حال حاضر از شیره خرما در بسیاری از کشورها برای طبخ غذاهایی چون مرغ و دسرهای مختلف استفاده می‌شود.

 

هاجر طالب از دانش‌پژوهان دانشگاه کاردیف انگلیس تاثیرات شیره خرمای تولید شده در بصره عراق را بر رشد کلونی باکتری‌ها مورد بررسی قرار داد.

 

وی عنوان کرد: شیره خرما سرشار از ترکیبات فنولی است که در خرمای رسیده وجود دارد. این مواد در میوه‌هایی چون انگور نیز موجود است که شیره آن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

 

با بررسی اثر این ماده بر باکتری‌هایی چون استافیلوکوکوس اورئوس، اشرشیاکلی، انتروکوک و سودوموناس آئروژینوزا مشخص شد خاصیت ضدباکتری این ماده بسیار موثرتر و سریع‌تر از درمان با عسل حتی در درمان زخم‌هاست. البته این خاصیت در ترکیبات مصنوعی شیره خرما وجود ندارد.

 

 

نتایج این تحقیق در کنفرانس سالانه جامعه میکروب‌شناسی عمومی در بریتانیا ارائه شده است.

 

 

 


خاصیت شربت خرما در مبارزه با عفونت:

 

طبق مطالعه ای جدید تاثیر ضد باکتریایی شیره خرما بیشتر از عسل است که از مدت ها قبل از این خصوصیت آن برای کمک به بهبود زخم های مقاوم به درمان استفاده می شده است.

به گزارش مهر، محققان می گویند شربت گرفته شده از خرما خواص ضدباکتریایی دارد و می تواند با بسیاری از باکتری های بیماری زا مانند استافیلوکک طلایی و اشرشیا کولی و انتروکک و پسودومونا مقابله کند.

به گفته محققان ترکیبات فنولی موجود در خرما که در شیره آن هم موجود است موجب این اثر ضد میکروبی می شود. آنها نشان داده اند که وجود شیره خرما در محیط کشت میکروب های بیماری زا که نام آنها ذکر شد می تواند در عرض شش ساعت رشد آنها را متوقف و مهار کند و این بیش از سرعت تاثیر عسل بر میکروب ها است.

به عقیده محققان مصرف خرما یا شیره آن می تواند به علت داشتن خواص ضدباکتریایی تاثیرات مفیدی داشته باشد که از این نظر هم ردیف یا حتی بهتر از عسل است.

 

 

 

خرما چربي شکن طبيعي:

 

خرما سرشار از ويتامين، کلسيم و آهن طبيعي است و مي تواند کم خوني را درمان کند. اين ماده غذايي سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند و باعث ارتقاي سلامت بدن مي شود. جالب است بدانيد خرما در کاهش وزن نيز نقش دارد؛ اما چگونه؟

 

* چربي شکن: به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، مواد متعددي مانند پتاسيم و سولفور در خرما وجود دارد که نه تنها سلامت قلب را حفظ مي کند بلکه به روند شکستن چربي در بدن نيز کمک مي کند. براي افزايش ميزان متابوليک و کاهش وزن، صبح ها خرما مصرف کنيد.

 

* خرما به دليل غني بودن از ويتامين و ماده کاني و فيبرهاي قابل حل و غيرقابل حل، باعث احساس سيري و مانع از پرخوري مي شود.

 

* خاصيت ملين دارد: يبوست را درمان مي کند. سيستم گوارش را سالم نگه مي دارد و روند سوخت و ساز بدن را افزايش مي دهد. در نتيجه باعث کاهش وزن مي شود.

 

* سيستم هاضمه را تحريک مي کند: خرما حاوي نيکوتين است که مشکلات گوارشي و روده را درمان مي کند. باکتري مفيد را افزايش مي دهد و باکتري مضر را از بين مي برد. با بهبود دادن عملکرد سيستم هاضمه، باعث کاهش وزن مي شود.

 

* کم کالري و سرشار از انرژي است: قندهاي طبيعي در آن مانند فروکتوز و گلوکز انرژي مورد نياز بدن را تامين مي کند.

 

* عاري از کلسترول و چربي هاي ترانس است: اين دو عامل باعث افزايش وزن مي شود. خرما عاري از چربي و سرشار از ماده مغذي است اما باعث کاهش کالري مي شود.

 

* خواب آلودگي مفرط را برطرف مي کند: مصرف خرما بر خلاف غذاهاي سنگين که باعث خواب آلودگي مي شود، احساس نشاط و انرژي ايجاد مي کند بنابراين فعال مي مانيد و وزن بيشتري کم مي کنيد.

 

 

 

 

منبع:http://www.salamatnews.com

 

 


تعداد بازدید از این مطلب: 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود